Thursday 26 May 2016

Siapa TAK SAYANG HARTA Oiiiiii...

Harta itu....
Harta ini...
Harta AKU...
Harta KAU...
HARTA DARI MANA PUN...
Harta ini AHMAD ALBAB YANG PUNYA.

Banyaknya PENGARUH CERITA DARI DUNIA kau wahai si Ahli Kubur. HARTA INI ALLAH YANG PUNYA. Bahkan Roh dan Jasad itu juga Allah bagi untuk kau SI AHLI KUBUR.

"Tidak ada satu pun milik engkau SI AHLI KUBUR. Ingatlah Wahai Si AHLI KUBUR. Harta itu boleh membawa KE SYURGA...Harta itu boleh TERJUN KE NERAKA.... pandai-pandailah kau uruskan apa yang Allah berikan kepada kau Si AHLI KUBUR".

Aku rasa yang TERBAYANG di mata AKU yang DULU. HARTA YANG NAMPAK DENGAN MATA FIZIKAL SAHAJA. MATA HATI AKU MASIH KABUR. Kemudianlah aku sambung cerita tentang harta jasad, ayat ar rahman... aku tempek cerita ni dulu. ada rezeki aku sambung cerita lagi . Moga fikirkan dan bermanfaat. Aku dapat dari group orang yang sedang mengajar hati bagaimana mencari redha dan cinta Allah.

Lihatlah gunung yang tinggi
Subhanallah itu Allah yang punya
Lihatlah pantai yang indah
Subhanallah itu Allah yang punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya

Lihatlah burung yang terbang
Subhanallah itu Allah yang punya
Lihatlah bunga yang mekar
Subhanallah itu Allah yang punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Kau lihat bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Kau dengar bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Dari itu janganlah sombong
Janganlah riak serta irihati
Dunia hanya pinjaman sementara
Akhirnya kembali kepada Nya
Lihatlah gunung yang tinggi
Subhanallah itu Allah yang punya
Lihatlah pantai yang indah
Subhanallah itu Allah yang punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Kau lihat bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Kau dengar bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Dari itu janganlah sombong
Janganlah riak serta irihati
Dunia hanya pinjaman sementara
Akhirnya kembali kepada Nya (2X)
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Tiada yang engkau punya
Semuanya Allah punya
Kau lihat bukan kau punya
Itu semua Allah punya
Kau dengar bukan kau punya
Itu semua Allah punya
https://www.youtube.com/watch?v=Ihvb2Trbh2c

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

SAYA TAK MAU BERPISAH DENGAN HARTA SAYA...".
(HARTAKU DIBAWA MATI)

Haji Usman. Pemilik salah satu usaha batik dan olahan texstil terkemuka di Yogyakarta, memang dikenal atas kedermawanannya, seakan harta telah begitu tak berharga baginya. Seakan dunia telah begitu hina di matanya.
Ringan baginya membuka kotak tabungannya, gampang baginya menyeluk kantong simpanan dan seakan tanpa beban dia mengulur bantuan.
Inilah mungkin sosok nyata orang yg dunia di tangannya dan akhirat di hatinya.
Maka beberapa orang pengusaha muda yg bersemangat mendatangi beliau.
“Ajarkan pada kami, Ji,” kata mereka, “bagaimana caranya agar kami seperti haji Usman. Bisa bisnis maju sukses, tidak cinta pada harta dan tidak sayang pada kekayaan... Hingga seperti haji Usman, bersedeqah terasa ringan”.
“Wah", sahut Haji Usman tertawa, “Antum salah alamat!”
“Lho?”...
“Lha iya. Kalian datang pada orang yg salah.... Lha saya ini SANGAT SAYANG JG MENCINTAI HARTA SAYA. Saya ini sangat mencintai Aset yg saya miliki ".
“Lho?”..
“Kok lho. Lha sebab saking cinta dan sayangnya saya pada harta, SAMPAI-SAMPAI SAYA TIDAK RELA MENINGGALKAN HARTA SAYA DI DUNIA INI. AKAN SAYA BAWA MATI DIKUBUR DENGAN HARTA BISNIS SAYA..
Saya itu TIDAK MAU BERPISAH dengan kekayaan saya.
Makanya sementara ini saya titip-titipkan dulu...
TITIP pada Masjid,
TITIP pada anak yatim,
TITIP pada fakir miskin,
TITIP pada madrasah,
TITIP pada pesantren,
TITIP pada pejuang fii sabilillah.
TITIP pada Guru2 Agama
TITIP pada karyawan yg rajin Ibadah
TITIP pada sodara dan karyawan yg dirawat sakit
Alhamdulillah ada yg berkenan mau dititipi, saya senang sekali. Alhamdulillah ada yg sudi diamanati, saya bahagia sekali.
Pokoknya DI AKHIRAT NANTI MAU SAYA AMBIL LAGI, TITIPAN SAYA
Saya ingin kekayaan saya itu dapat saya nikmati berlipat-lipat di alam kubur dan di akhirat".
“Lah...!” Siapa bilang harta tdk dibawa mati....?
Harta itu dibawa mati....!!! Caranya ? ... JANGAN BAWA SENDIRI... Minta tolong dibawakan oleh anak Yatim, Fakir miskin, orang-orang yg berjuang di jalanNYA....dll... .dll
karna anak dan keluarga sy cuma kasih kain putih..

Kalo cerita ini bagus silakan di bagikan pada yg lain. Semoga jadi amal kebaikan kita semua saling ingat mengingatkan sesama manusia.....dan di lipat gandakan klo bnyk yg merasakan manfaatnya. Semoga jd amal kebaikan kita bersama aamiin.....

No comments:

Post a Comment