Thursday 2 June 2016

BERDARAH HATI- Perkara Asas PERHITUNGAN KEHIDUPAN "SOLAT" yang manusia lupakan


Sila tikam hati masing-masing. Berdarah! Hancur lunyai! Jangan muntah lagi bosan membaca. Ini yang aku rasakan di saat aku mula bertanya kepada diri


"Andai aku mati saat ini... Andai aku mati.... Andai aku mati... Bagaimana kehidupan aku di Alam Kubur. Cerita kubur yang aku selalu dengar hanya yang ngeri-ngeri"

Wahai Si Ahli Kubur!
Tahukah Kau?
Apa kau lupa lagi lalai dalam kehidupanmu atas dunia di sepanjang umurmu?

Jawapannya: SOLAT! SOLAT! SOLAT!

Klik Oh! SOLATKU  

Aku juga tahu SOLAT INI IBARAT TALIAN HAYAT TERUS BICARA aku DENGAN ALLAH YANG MAHA MENCIPTAKAN aku DAN SEISI ALAM TANPA PENGANTARAAN MAKHLUK. Subhanallah ! Alhamdulillah ! AllahhuAkhbar! Laillahaillallah! mudahnya nak jumpa dengan Allah. 

"TAPI kau AHLI KUBUR, SOMBONG! MUNAFIK! EGO! BONGKAK! TAKABBUR! ALPA! PENCURI TERHEBAT...... Di saat kau jumpa Allah tuhan yang mengizinkan kau bernafas di atas muka bumiNya, yang memberi kau segalanya, di saat kau berjumpa DIA... bagaimana persediaan HATI KAU AHLI KUBUR.. 

Di mana RASA TAKUT KAU AHLI KUBUR...
Di mana BUKTI KECINTAAN KAU AHLI KUBUR...
DIMANAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....

tunggulah saat Rohmu dipanggil pulang bertemu Allah kelak.. wahai si ahli kubur... kau juga akan seperti mereka yang terdahulu.... sebelum kau Ahli Kubur di jemput PULANG... perbaikilah segala SOLAT dan amal mu... agar kematianmu ahli kubur tidak sia-sia..."


Angan-angan SI PENGHUNI KUBUR (dah MATI) ingin sekali kembali ke dunia. Sebab apa? Sebab UTAMA nak jadi orang saleh. Ingin taat kepada Allah. Ingin sekali mengejar lagi membuktikan kecintaan mereka kepada Allah. Ingin perbaiki kehidupan yang lalu. Mahu banyak Zikir dan lain-lain. Tapi, angan-angan itu hanya angan-angan
 Allah ta’ala berfirman mengenai mereka
>حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ (٩٩)لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ (١٠٠)
“Hingga apabila datang kematian kepada seorang dari mereka, dia berkata, “Ya Rabbku kembalikanlah aku (ke dunia) agar aku beramal shalih terhadap yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah perkataan yang diucapkan saja. Dan dihadapan mereka ada barzakh sampai hari mereka dibangkitkan.” (Qs Al Mukminun: 99-100)




Fikirkanlah...fikirkanlah...fikirkanlah...

SIBUK KAU AHLI KUBUR...
MENCARI HARTA DUNIA...
YANG KAU KATA NAK DIJADIKAN BEKALAN KE ALAM KUBUR...
KAU TERLUPA AHLI KUBUR...
SIAPAKAH PEMBERI SEMUA ITU......?????????????????

JAWAPANNYA SATU.... DIALAH ALLAH...
Perkara UTAMA yang ALLAH HISAB adalah SOLATMU...SOLATMU...SOLATMU... 
AHLI KUBUR.....

Jadi BAGAIMANAKAH PERSEMBAHAN SOLATMU kepada DIA yang menciptakan dan memberikanmu segalanya AHLI KUBUR...............

DI MANAKAH LETAKNYA KEYAKINAN DAN KETAQWAAN KAU AHLI KUBUR TENTANG DIA... ALLAH PEMILIK NYAWAMU.....

No comments:

Post a Comment